maandag 20 mei 2013

Website over Stroomzigt


Dear friends,

Stroomzigt, het huis van Chris Engels. Foto © Michiel van Kempen

Ik ben heel blij jullie te kunnen mede delen dat de website www.stroomzigt.com weer online is, updated en uitgebreid. We willen het nog vertalen in het Engels, Papiaments en Portugees. Het gedeelte van de bouwgeschiedenis en het belang van Stroomzigt voor het Koninkrijk is opgesteld door mijn achterneef van de Boskaljon kant: John van Geffen die bij de UvA met een promotie onderzoek bezig is betreffende Stroomzigt en andere soortgelijke panden. Hierdoor zijn wij veel meer te weten gekomen. 

Ik heb een bouwkundige analyse laten doen door Ir. Michael Newton en nu heeft een restauratie-aannemer ook een globale kostenraming gemaakt om de situatie van de staat van het pand te weten te komen en ook de aannemer schrijft:
‘Over het algemeen kunnen we zeggen dat het pand ondanks het feit dat het leeg staat en er geen onderhoud aan gepleegd is in de afgelopen jaren, in redelijke staat verkeerd. De opgelopen achterstand in onderhoud manifesteert zich in het schilderwerk, pleisterwerk en hier en daar het houtwerk. Er zijn geen noemenswaardige constructieve gebreken zichtbaar. ‘
Ik ben dus een blij mens vandaag en hoop dat mijn inspanningen t.b.v. behoud van Stroomzigt als cultureel platvorm weer iets dichterbij is gekomen met deze website. Zeg het voort! 

Hartelijke groet, Verele Engels

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen